VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

pre nákup v internetovom obchode
www.sentop.sk

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi:

predávajúcim, ktorým je

Obchodné meno: SentopEU, s. r. o.

Sídlo: Vyšný Koniec 79, 023 54 Turzovka

IČO: 53765699

DIČ: 2121501140

IČ DPH: SK 2121501140

Zápis v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, Oddiel: Sro, Vložka č.: 77140/L 

IBAN v mene EUR: SK49 8330 0000 0028 0199 3785

Bankový účet v mene CZK (Česká koruna): 2801993822/2010

Kontaktný e-mail: info@sentop.sk
Zákaznícka podpora: support@sentop.sk 
 

a ktorý v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

(ďalej len "predávajúci")
 

a

kupujúcim, ktorým je
 

fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

(ďalej len kupujúci)

                                           

2. VŠEOBECNÉ INFORMAČNÉ POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO 

2.1 Hlavné vlastnosti produktu sú uvedené pri každom ponúkanom druhu produktu vo forme popisu produktu uvedenom v e-shope predávajúceho.

2.2 Obchodné meno, telefónne číslo a sídlo, alebo miesto podnikania predávajúceho alebo osoby, v mene ktorej predávajúci koná: uvedené v článku 1 týchto Obchodných podmienok.

2.3 Predajná cenu produktu: je uvedená pri každom ponúkanom produkte.

2.4 Náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky: uvedené v článku 8. dodacie podmienky.

2.5 Do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred. O týchto ďalších nákladoch  a poplatkov bude kupujúci informovaný pred uzatvorením zmluvy.

2.6 Podmienky plnenia: predávajúci sa zaväzuje:

- dodať produkt podľa kúpnej zmluvy,

- dať produkt k dispozícii kupujúcemu v mieste dohodnutom v zmluve,  

- zabaliť produkt do príslušného obalu na náklady kupujúceho,  

- v primeranej lehote upovedomiť kupujúceho, kedy bude mať produkt k dispozícii (predávajúci, alebo tretia strana – doručovacia spoločnosť prostredníctvom elektronickej komunikácie bude informovať kupujúceho priebežne o stave vybavovania a doručovania predmetu zmluvy),

- znášať nebezpečenstvo a všetky náklady spojené s produktom až dovtedy, kým sa neodovzdá kupujúcemu,

- umožniť kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke práva na produkt.

2.7 Kupujúci včas prevezme produkt a zaplatí kúpnu cenu.

2.8 Okamihom plnenia kúpy je doručenie produktu kupujúcemu a zaplatenie dohodnutej ceny za produkt kupujúcim.

2.9 Miestom plnenia je adresa určená kupujúcim v zmluve, kde dôjde aj k prechodu vlastníckych práv.

2.10 Platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt sú uvedené v článku 8 týchto obchodných podmienok.

2.11 Existencia a dĺžka trvania zákonnej zodpovednosti predávajúceho za vady produktu: Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný produkt pri prevzatí kupujúcim. Pri produktoch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o produkty, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité produkty, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej dobe (záruka). Dostupnosť spotrebiteľskej záruky sa riadi podľa § 626 Občianskeho zákonníka v znení neskor. predpisov

2.12 Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanom produkte, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Práva zo zodpovednosti za vady produktu, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

2.13 Práva zo zodpovednosti za vady pri produktoch, ktoré sa rýchlo kazia, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú. Ak ide o použitý produkt, zaniknú práva zo zodpovednosti za vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitého produktu kupujúcim alebo sa predávajúci a kupujúci môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej než 12 mesiacov.

2.14 Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady produktu:

- Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

- Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

- Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

- Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2. Občianskeho zákonníka

- Ak pred uzavretím zmluvy, prípadne ak je zmluva uzatváraná na základe objednávky kupujúceho pred jej odoslaním, bol kupujúci predávajúcim riadne informovaný, že vady možno uplatniť aj voči inej osobe, potom sa konanie alebo opomenutie tejto osoby na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.

2.15 Podmienky popredajného servisu: Vzhľadom na rôznorodosť ponúkaných produktov predávajúci informuje kupujúceho,  že v prípade potreby servisu zakúpeného produktu mu bude na základe jeho žiadosti (elektronickou formou, alebo inou formou) bezodkladne poskytnutá informácia o osobe, ktorá poskytuje servis zakúpeného produktu.

2.16 Dĺžka trvania zmluvy: zmluva je uzatvorená na určitý čas a to do doby ukončenia záručnej doby predaného produktu.

2.17 Údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby vrátane dostupných technických ochranných opatrení: Predávajúci nepredáva produkty s digitálnymi prvkami ani s digitálnym obsahom.

2.18 Údaje o kompatibilite a interoperabilite produktu s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby, ktoré sú predávajúcemu známe alebo pri ktorých možno rozumne očakávať, že sú predávajúcemu známe: Predávajúci nepredáva veci s digitálnymi prvkami ani s digitálnym obsahom.

2.19 Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu na adresu: SentopEU, s.r.o., Zochova 1117/97, 026 01 Dolný Kubín, IČO: 53765699, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu (vytknutie vady), alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva.
Ak predávajúci odpovedal na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

2.20 Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, okrem sporov vyplývajúcich:

  • zo zmlúv o pripojení do distribučnej sústavy,
  • zo zmlúv o dodávke elektriny, plynu, tepla, pitnej vody a odvádzaní odpadových vôd uzatvorených so subjektom vykonávajúcim regulovanú činnosť podľa osobitného predpisu,
  • zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb,
  • zo zmlúv o poskytovaní verejných služieb týkajúcich sa kvality a ceny služieb,
  • zo zmlúv o poskytovaní poštových služieb a poštového platobného styku.

Návrh na začatie ARS môže kupujúci podať spôsobom podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z.z.

2.21 Subjektmi ARS môžu byť aj oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z.z., ktoré sú zverejnené na webovej stránke Ministerstva hospodárstva SR:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Alternatívne riešenie sporov sa môže týkať len sporu medzi kupujúcim a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo s ňou súvisiaceho. Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojho podnikania, zamestnania alebo povolania.

Alternatívne riešenie sporov sa nevzťahuje na spory, ktorých hodnota nepresahuje 20,- EUR. Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať poplatok za začatie konania, najviac do výšky 5,- EUR s DPH.

2.22 Kupujúci za produkt neplatí inú predajnú cenu, ako je uvedená pri ponúkanom produkte. V prípade, že sa pri produkte uvedie chybná alebo odlišná cena, kupujúci je povinný zaplatiť túto cenu len v prípade, že s ňou výslovne súhlasil pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky.
Predávajúci zároveň kupujúcemu neponúka predvolené možnosti, ktoré by vyžadovali aktívne odmietnutie s cieľom vyhnúť sa dodatočným nákladom. 

 

3. OSOBITNÉ INFORMAČNÉ POVINNOSTI PREDÁVAJÚCEHO

3.1 Adresa elektronickej pošty predávajúceho: info@sentop.sk

3.2 Iný prostriedok online komunikácie – cez aplikáciu WhatsApp: +421 940 609 415

3.3 Predávajúci koná len vo svojom mene a na svoju zodpovednosť a kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet, na adrese uvedenej v článku 1 Obchodných podmienok.

3.4 Predávajúci nestanovuje predajnú cenu na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania konkrétneho spotrebiteľa.

3.5 Cena vo zvýšenej sadzbe za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré sa používajú pri uzavretí zmluvy: 0.00,- EUR 

 

3.6 Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho

3.6.1 Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 až 3 zákona č.108/2024 Z. z. (ďalej tiež zákon v rôznych gramatických tvaroch) okrem zmluvy, ktorej predmetom je: 
a) poskytnutie služby, ak

1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu,

b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru,

d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť,

h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u kupujúceho,  o ktorú kupujúci výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,

l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má predávajúci poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a

2. kupujúci udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a predávajúci poskytol kupujúcemu potvrdenie podľa zákona § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu.

3.6.2 Kupujúci má právo na odstúpenie od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa zákona § 20 ods. 1 písm. b), ods. 2 písm. b) a ods. 3, ak kupujúci a predávajúci uzavreli zmluvu podľa odseku 1 písm. a) až c) alebo písm. e) na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.

3.6.3 Kupujúci stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho,  ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak kupujúci výslovne požiadal predávajúceho o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.
 

4. UPLATNENIE PRÁVA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A OD ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV PREDÁVAJÚCEHO

4.1 Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho,  aj bez uvedenia dôvodu v lehote do:

 a) 14 dní odo dňa

1. prevzatia tovaru kupujúcim – tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

- tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

- dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

- tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

2. uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,

3. uzavretia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,

4. uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči,

b) 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

4.2 Ak predávajúci poskytne kupujúcemu informácie o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z. z., podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a predávajúci zároveň poskytne kupujúcemu vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona č.108/2024 Z. z., až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, môže kupujúci odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do:

a) 14 dní odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 písm. a), alebo

b) 30 dní odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku § 19 ods.1 písm. b) zákona č.108/2024 Z. z.

4.3 Ak predávajúci neposkytne kupujúcemu informácie o poučení o práve kupujúceho odstúpiť od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z. z., podmienkach zákona č.108/2024 Z. z., lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy a predávajúci zároveň neposkytne kupujúcemu vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona, ani podľa odseku § 20, ods. 2 zákona, kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa § 20 odseku 1 až 3 zákona č.108/2024 Z. z., okrem zmluvy, ktorej predmetom je:

a) poskytnutie služby, ak

1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu,

b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru,

d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť,

h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u kupujúceho,  o ktorú kupujúci výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,

l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má predávajúci poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a

2. kupujúci udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a predávajúci poskytol kupujúcemu potvrdenie o vyhlásení kupujúceho podľa § 17 odseku 10 písm. b) zákona a potvrdenie o výslovnom súhlase kupujúceho podľa odseku § 17, ods. 10 písm. c) zákona alebo podľa § 17 ods. 15 zákona č. 251/2012 Z. z., ak ich kupujúci poskytol, alebo § 17 ods. 13 písm. b) zákona, ak je podľa zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu.

4.4 Kupujúci má právo na odstúpenie od zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 písm. b), ods. 2 písm. b) a ods. 3, zákona č.108/2024 Z. z., ak kupujúci a predávajúci uzavreli zmluvu podľa § 19 odseku 1 písm. a) až c) alebo písm. e) zákona č.108/2024 Z. z. zákona na predajnej akcii alebo pri nevyžiadanej návšteve.

4.5 Kupujúci stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho,  ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak kupujúci výslovne požiadal predávajúceho o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.

 

Postup pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy: v priečinku Formulár odstúpenia od zmluvy sa vo formulári na odstúpenie od zmluvy uvedenej na adrese https://sentop.sk/content/8-odstupenie-od-zmluvy nachádzajú aj pokyny, ako formulár vyplniť a doručiť predávajúcemu za účelom uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.

 

4.6 Kupujúci je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z. z., a ak kupujúci odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, a je povinný znášať aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

4.7 Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak
  1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
  2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
e) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u kupujúceho,  o ktorú kupujúci výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy predávajúceho u kupujúceho a kupujúci si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k) tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má predávajúci poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m) dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
  1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
  2. kupujúci udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a predávajúci poskytol kupujúcemu potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), zákona č.108/2024 Z. z., ak je podľa zmluvy kupujúci povinný zaplatiť cenu.

4.8 Minimálna dĺžka trvania záväzku spotrebiteľa: do doby prevzatia produktu

4.8.1 Kupujúci má záväzok predmet zmluvy prevziať, buď osobne, pri digitálnych produktoch na uvedenú elektronickú adresu, alebo prostredníctvom splnomocnenej osoby pri doručení, ktoré bolo vopred s ním dohodnuté. Dĺžka trvania tohto záväzku je do doby prevzatia predmetu zmluvy.
4.8.2 Kupujúci má záväzok zaplatiť za predmet zmluvy. Dĺžka trvania tohto záväzku je najneskôr pri doručení predmetu zmluvy.

4.9 Poučenie o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku: Ak predávajúci požiada kupujúceho na zaplatenie preddavku, alebo na poskytnutie inej finančnej zábezpeky z dôvodu, že predmet zmluvy je potrebné na žiadosť kupujúceho upraviť, zaobstarať s inými vlastnosťami ako sú uvedené pri ponúkanom produkte, vyrobiť podľa požiadaviek kupujúceho,  kupujúci je povinný zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku vo výške určenej po vzájomnej dohode na účet predávajúceho uvedený v článku 1 týchto obchodných podmienok.
4.10 Poučenie o uplatnení práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho je uvedené na odkaze:  https://sentop.sk/content/8-odstupenie-od-zmluvy
4.11 Informácie uvedené vyššie tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a môžu byť zmenené len s výslovným súhlasom oboch strán.
4.12 Predávajúci je povinný zabezpečiť najneskôr na začiatku postupu vytvárania objednávky kupujúcim označenie online rozhrania jasnými a čitateľnými informáciami o prípadných obmedzeniach dodávky alebo poskytnutia produktu a informáciami o spôsoboch platby, ktoré kupujúci môže použiť na úhradu ceny.
4.13 Predávajúci pri zmluve uzavretej na diaľku prostredníctvom elektronických prostriedkov bezprostredne pred odoslaním objednávky kupujúcim výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne uvádza informácie podľa:
- § 5 ods. 1 písm. a): hlavné vlastnosti produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu sú uvedené pri každom ponúkanom produkte v písomnej forme,
- § 5 ods. 1 písm. d) zákona č.108/2024 Z. z., predajná cena produktu (PC) je uvedená pri každom ponúkanom produkte. V prípade, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred predajná cena sa vypočíta nasledovne: PC = (náklady predávajúceho na zaobstaranie, resp. výrobu produktu + obchodná marža predávajúceho) x DPH v zákonom stanovenej výške.
- Náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky sú uvedené v bode Dodacie podmienky.
- Podľa § 5 ods. 1 písm. i) zákona č. 108/2024 Z. z., je  dĺžka trvania zmluvy: do doby ukončenia záručnej doby predmetu zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na určitý čas.
4.14 Predávajúci zabezpečil, aby kupujúci pri odoslaní objednávky výslovne potvrdil, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť cenu. Na odoslanie objednávky je potrebné stlačenie tlačidla „objednávka s povinnosťou platby“ v kroku ,,odoslanie/potvrdenie objednávky“, ktorá jednoznačne vyjadruje, že odoslanie objednávky zahŕňa povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu.
4.15 Do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred.
4.16 Kupujúci je povinný znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z., a ak kupujúci odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
4.17 Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho,  ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
4.18 Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva kupujúceho na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho,  ktoré vyjadruje vôľu kupujúceho odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2. zákona č.108/2024 Z. z.
4.19 Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 odsekov 1 až 3 zákona č.108/2024 Z. z. sa považuje za zachovanú, ak kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy predávajúcemu.
4.20 Pri pochybnostiach o doručení sa kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak kupujúci vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú predávajúci oznámil kupujúcemu podľa § 5 ods. 1 písm. b) alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c) zákona č.108/2024 Z. z., alebo na inú adresu, ktorú predávajúci oznámil kupujúcemu po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania predávajúcemu na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať predávajúcemu z dôvodov podľa § 34 ods.3 písm. a, b, d, zákona č. 324/2011 Z. z. o poštových službách v znení neskor. predpisov.
4.21 Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak kupujúci odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní predávajúceho.
4.22 Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak predávajúci na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho dodal alebo poskytol viacero produktov.
4.23 Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej kupujúci odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.
4.24 Doplnkovou zmluvou podľa bodu vyššie sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bez ohľadu na to, či produkt dodá, alebo poskytne predávajúci, alebo iná osoba na základe dohody s predávajúcim.
4.25 Predávajúci alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa § 20 odseku 11 zákona č.108/2024 Z. z. požadovať od kupujúceho len úhradu nákladov podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3 zákona č.108/2024 Z. z.
4.26 Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša kupujúci. 

 

5. POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZATVORENEJ NA DIAĽKU A OD ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV PREDÁVAJÚCEHO

5.1 Právo na odstúpenie od zmluvy

5.1.1 Kupujúci má právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia produktu kupujúcim podľa § 20 ods. 4. zákona č.108/2024 Z. z. Produkt sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba, okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného produktu, alebo ak sa:

a) produkty objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia produktu, ktorý bol dodaný ako posledný,

b) dodáva produkt pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c) produkt dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého produktu.

5.1.2 Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme tovar.

5.1.3 Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy kupujúci informuje predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: SentopEU, s. r. o., Vyšný Koniec 79, 023 54 Turzovka, IČO: 53765699, e-mail:  info@sentop.sk

Na tento účel môže kupujúci použiť aj vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý bol odovzdaný alebo zaslaný, jeho použitie však nie je povinné.

5.1.4 Ak kupujúci má záujem, môže vyplniť a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom webového sídla predávajúceho: www.sentop.sk Ak kupujúci využije túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy mu bude bezodkladne potvrdené na trvanlivom médiu (napríklad e-mailom).

5.1.5 Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
 

5.2 Práva a povinnosti kupujúceho po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho

5.2.1 Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z. zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.

5.2.2 Kupujúci je oprávnený odoprieť vrátenie tovaru, ktorý nadobudol na základe zmluvy uzavretej pri nevyžiadanej návšteve, na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, kým predávajúci kupujúcemu vráti zaplatenú cenu.

5.2.3 Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z. znáša kupujúci len náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) zákona č.108/2024 Z. z.

5.2.4 Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

5.2.5 Kupujúci je povinný uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak kupujúci podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z. odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho,  ktorých predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c) zákona č.108/2024 Z. z. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve.

5.2.6 Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho podľa § 19 ods. 1 zákona č.108/2024 Z. z. nevznikajú okrem povinností podľa § 21 odsekov 1, 3 až 5 zákona č. 108/2024 Z. z. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa § 22 ods. 3 zákona č. 108/2024 Z. z. žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.

5.2.7 Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka) v prípade, že si kupujúci objednal produkt, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento produkt, alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu produkt neprevzal v lehote určenej na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť, podľa ktorej je kupujúci povinný prevziať objednaný produkt, ak od zmluvy v zákonnej lehote neodstúpi. 
 

5.3 Práva a povinnosti predávajúceho po odstúpení kupujúceho od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho 

5.3.1 Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov predávajúceho alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

5.3.2 Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa § 22 odseku 1 zákona č. 108/2024 Z. z. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak kupujúci neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Predávajúci nemôže účtovať kupujúcemu dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

5.3.3 Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.

5.3.4 Predávajúci nemôže požadovať od kupujúceho úhradu nákladov za

a) poskytnutie služby, dodanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo za dodanie tepla počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 ods. 1 až 3 zákona č.108/2024 Z. z. bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak

1. predávajúci neposkytol kupujúcemu informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h), zákona č.108/2024 Z. z. alebo

2. kupujúci neudelil predávajúcemu výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo dodávania vody alebo tepla podľa § 17 ods. 10 písm. c), zákona č.108/2024 Z. z.

b) úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

1. kupujúci neudelil predávajúcemu výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17 ods. 10 písm. c), zákona č.108/2024 Z. z.

2. kupujúci nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo

3. predávajúci neposkytol kupujúcemu potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) zákona č.108/2024 Z. z.

5.3.5 Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho,  ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť kupujúcemu platby podľa § 22 odseku 1 zákona č.108/2024 Z. z. pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

5.3.6 Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa § 22 odsek 1 zákona č.108/2024 Z. z. rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo predávajúceho dohodnúť sa so kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.

5.3.7 Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa § 22 odseku 1, zákona č.108/2024 Z. z. ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho bol tovar dodaný kupujúcemu domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť predávajúcemu poštou.

5.3.8 Jednostranné započítanie pohľadávok predávajúceho a kupujúceho,  ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa § 19 ods. 1, zákona č.108/2024 Z. z. nie je podľa zákona prípustné.

5.3.9 Na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho,  ktorej predmetom je digitálny obsah alebo digitálna služba, sa vzťahuje § 852m ods. 3, 5 až 8 Občianskeho zákonníka.
 

6. PREDMET ZMLUVY

6.1 Predmetom zmluvy sú len položky tovaru výslovne uvedené v kúpnej zmluve – objednávke. Množstvo, rozmery, vlastnosti, ceny, a ostatné údaje obsiahnuté na web stránke predávajúceho sú záväznými údajmi.
6.2 Predávajúci sa zaväzuje, že bude kupujúcim dodávať:
– produkt bez vád v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh tovaru,
– produkt vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej republiky.

6.3 Požiadavky na predaný produkt

6.3.1 Predaný produkt má byť podľa kategórie v súlade s nasledovnými:
a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým sa kupujúci oboznámil najneskôr pri uzavretí zmluvy,
c) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel,
d) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predanej veci, hardvéru alebo softvéru („kompatibilita”), a v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa produkt rovnakého druhu bežne používa („interoperabilita”),
e) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,
f) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
g) je dodaný s návodom na použitie, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve, a
h) sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami, a všeobecnými požiadavkami ak:

1) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,

2) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy,

3) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a

4) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami, vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť („životnosť”), aké sú bežné pre produkt rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného produktu a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci, vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
 

6.3.2 Podľa § 615 ods. 2 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, produkt nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak predávajúci pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť veci nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
 

7. SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY

7.1 Zmluva je uzatvorená po záväznom akceptovaní objednávky kupujúceho predávajúcim dohodnutou elektronickou komunikáciou a potvrdenie predávajúcim kupujúcemu o akceptovaní objednávky, po predchádzajúcom prijatí objednávky kupujúcim označené ako ,,potvrdenie objednávky".

7.2 Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii produktu, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene produktu, názov a údaje o mieste, kde má byť produkt dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy produktu do dohodnutého miesta doručenia, prípadne iné údaje.

 

8. DODACIE A PLATOBNÉ PODMIENKY 

8.1 Poplatky za dodanie produktu sú nasledovné:  

a) Kuriérskou službou GLS - 5,00 € s DPH.   
b) Slovenskou poštou - 5,00 € s DPH.

c) UPS - 10,00 € s DPH.

d) FedEx - 10,00 € s DPH.   

Aktuálne poplatky za dodanie tovaru sú vždy uvedené v nákupnom košíku pri dokončovaní objednávky. Vyhradzujeme si právo upraviť výšku poplatkov za dopravu v prospech spotrebiteľa, pričom vždy budú transparentne zobrazené pred potvrdením objednávky. 

Predávajúci si vyhradzuje právo určiť spôsob doručenia tovaru na základe krajiny doručenia. Výber dopravnej spoločnosti môže byť obmedzený podľa dostupnosti doručovacích služieb v konkrétnej krajine. V prípade, že niektoré doručovacie spoločnosti neposkytujú služby do určitej destinácie, tieto možnosti sa nemusia zobrazovať v nákupnom košíku.

8.2 Tieto poplatky budú automaticky pripočítané pri potvrdení objednávky a kupujúci ich prehľadne vidí aj v zozname / prehľade objednávky pred jej odoslaním.

8.3 Cena dodania produktu je platná v rámci územia Slovenskej republiky. Pri zasielaní do zahraničia sa prepravné náklady kalkulujú individuálne na základe zmluvy o cene prepravného mimo územia Slovenskej republiky.  

8.4 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu produktu dohodnutú v kúpnej zmluve v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru podľa zák. č.18/1996 Z. z. v platnom znení formou: 

a) prevodným príkazom, alebo vkladom na účet predávajúceho vedený v banke uvedenej v bode 1., na základe zálohovej faktúry odoslanej systémom po prijatí objednávky, alebo na základe údajov poslaných predávajúcim kupujúcemu.
b) pri prevzatí tovaru (v hotovosti, priamo kuriérovi, doručovateľovi)
c) systémom Paypal a REVOLUT,
d) platobnou kartou.

8.5 V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho: IBAN: SK49 8330 0000 0028 0199 3785, VS: číslo objednávky.
8.6 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý produkt v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí produktu.
8.7 Kúpna cena bude považovaná za zaplatenú pripísaním celej kúpnej ceny na účet predávajúceho,  v prípade platby prevodom na účet predávajúceho,  alebo uhradením hotovosti kuriérovi.
8.8 V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za produkt dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
8.9 V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pri prevzatí produktu, zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať od kupujúceho náhradu za vzniknuté náklady na objednanie a dodávku nezaplateného produktu.
8.10 Náklady spojené s vynáškou nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
8.11 Ceny produktov uvedené na web stránke predávajúceho sú platné v okamihu objednania produktu. Ceny uvedené v tlačenom cenníku predávajúceho sú platné do vydania nového cenníka.
8.12 Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k produktu až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.
8.13 Doklad o kúpe vystavený na základe kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim je súčasne daňovým dokladom.
8.14 Prevzatie produktu kupujúcim je zásadne možné až po jeho úplnom zaplatení, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
8.15 K cene produktu je pripočítaná cena prepravy produktu tak, ako je vyššie uvedené v článku 8.
8.16 Produkty sú predávané podľa vystavených vzorov, katalógov, príp. vzorkovníkov predávajúceho umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
8.17 Ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak, predávajúci sa zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt kupujúcemu do 30 dní od potvrdenia objednávky.
8.18 Kupujúci prevezme produkt v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim.
8.19 Miestom dodania produktu je miesto uvedené v akceptácii objednávky predávajúcim, ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
8.20 V prípade, ak predávajúci dopraví produkt kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci prevezme produkt osobne alebo zabezpečí, aby produkt prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie produktu uvedeného v kúpnej zmluve a podpíše protokol o doručení a odovzdaní produktu. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie produktu uvedeného v kúpnej zmluve predloží predávajúcemu (alebo kuriérovi) originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a doklad o zaplatení produktu (ak zaplatenie predchádzalo doručeniu produktu) a písomné plnomocenstvo. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho, na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie produktu na miesto určenia v kúpnej zmluve.  Produkt sa považuje za dodaný okamihom doručenia produktu na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia produktu kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia produktu, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní produktu.

 

9. NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE

9.1 Vlastnícke právo k predanému produktu a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty produktu prechádza na kupujúceho okamihom dodania.

10. AUTORSKÉ PRÁVA

10.1 Autorské práva sa riadia zákonom č. 185/2015 Z. z. o autorských právach, v znení platných noviel. Všetky diela © 01.01.2023 od SENTOP sú licencované na základe Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International a nie je možné ich akýmkoľvek spôsobom zneužiť alebo vydávať za svoje vlastné.

 

11. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

11.1 Vady predaného produktu 

Predaný produkt má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka v znení neskor. predpisov, alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby, vrátane práv duševného vlastníctva.

 

11.2 Zodpovednosť za vady

11.2.1 Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný produkt v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania produktu.

11.2.2 Ak je predmetom kúpy produkt s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci zodpovedá za každú vadu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas celej dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.

11.2.3 Pri použitom produkte sa zmluvné strany dohodli na kratšej dobe zodpovednosti predávajúceho. Zodpovednosť predávajúceho je jeden rok a jeden deň od dodania produktu.

11.2.4 Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou produktu, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, ak

a) montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť, alebo

b) montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol predávajúci alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.

11.2.5 Predávajúci nezodpovedá za vadu produktu s digitálnymi prvkami, ktorá bola spôsobená výlučne nenainštalovaním aktualizácie podľa § 617 ods. 3, Občianskeho zákonníka v znení neskor. predpisov, ak si kupujúci aktualizáciu nenainštaloval v primeranej lehote po jej dodaní a

a) predávajúci oboznámil kupujúceho o dostupnosti aktualizácie a následkoch jej nenainštalovania, a

b) nenainštalovanie alebo nesprávna inštalácia aktualizácie kupujúcim neboli spôsobené nedostatkami v poskytnutom návode na inštaláciu.

 

11.3. Dôkazné bremeno

11.3.1 Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3, Občianskeho. zákonníka v znení neskor. predpisov predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal produkt už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou produktu alebo vady.

11.3.2 Ak je predmetom kúpy produkt s digitálnymi prvkami, pri ktorej sa má digitálny obsah dodávať alebo digitálna služba poskytovať nepretržite počas dohodnutej doby, predávajúci nesie dôkazné bremeno, že digitálny obsah dodal alebo digitálnu službu poskytol bez vád počas doby podľa § 619 ods. 2. Občianskeho zákonníka v znení neskor. predpisov.

 

11.4 Práva zo zodpovednosti za vady

11.4.1 Ak predávajúci zodpovedá za vadu predaného produktu, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov).

11.4.2 Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim.

11.4.3 Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, vrátane práva odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3, Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov. Ustanovenie § 509 Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov sa použije rovnako.

11.4.4 Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

 

11.5 Vytknutie vady

11.5.1 Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho,  u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla, alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

11.5.2 Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

11.5.3 Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov odstráni. Lehota oznámenia podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní, odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

11.5.4 Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov nevzťahuje. Na náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2, Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov.

11.5.5 Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho, pred odoslaním objednávky, predávajúci oboznámil kupujúceho, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie predávajúceho.

 

11.6. Odstránenie vady

11.6.1 Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou produktu alebo opravou produktu. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal produkt bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

11.6.2 Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností podľa ktorých kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

11.6.3 Predávajúci opraví alebo vymení produkt v primeranej lehote (§ 507 ods. 1. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.

11.6.4 Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní produkt predávajúcemu alebo osobe podľa § 622 ods. 5. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

11.6.5 Predávajúci dodá opravený produkt alebo náhradný produkt kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný produkt, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme produkt v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci produkt predať. Ak ide o produkt väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie produktu. Predávajúcibezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja produktu po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji produktu. Predávajúci môže produkt na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu produktu, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.

11.6.6 Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie produktu a inštaláciu opraveného produktu alebo náhradného produktu, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadného produktu, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opraveného alebo náhradného produktu zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

11.6.7 Pri odstránení vady výmenou produktu nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním produktu a na odplatu za bežné užívanie produktu pred jeho výmenou.

11.6.8 Predávajúci zodpovedá za vady náhradného produktu podľa § 619, Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov.

 

11.7 Zľava z kúpnej ceny a odstúpenie od zmluvy

11.7.1 Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov, ak:

a) predávajúci produkt neopravil ani nevymenil,

b) predávajúci produkt neopravil ani nevymenil, v súlade s § 623 ods. 4. a 6. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov,

c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2. Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov,

d) produkt má rovnakú vadu napriek oprave, alebo výmene produktu,

e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

11.7.2 Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa §624, odseku 1. písm. d) a e) Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota produktu, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.

11.7.3 Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného produktu a hodnoty, ktorú by produkt mal, ak by bol bez vád.

11.7.4 Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa § 624,ods.1, Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

11.7.5 Ak sa zmluva týka kúpy viacerých produktov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému produktu. Vo vzťahu k ostatným produktom môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné produkty bez vadného produktu.

11.7.6 Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti produkt predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie produktu, ktorý bol nainštalovaný v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci produkt  v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie produktu predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

11.7.7 Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia produktu predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal produkt predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

11.7.8 Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.

11.7.9 Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním produktu a na odplatu za bežné užívanie produktu pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

 

11.8 Spotrebiteľská záruka

11.8.1 Výrobca alebo predávajúci môžu poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predaný produkt alebo zabezpečiť jeho údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho,  ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.

11.8.2 Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, predávajúci má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady podľa § 623 Obč. zákonníka v znení neskor. predpisov, ak výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.

11.8.3 Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne kupujúcemu záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom kupujúceho v inom jazyku. Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti podľa § 502 ods. 3. Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov poučenie, že kupujúci má voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621,  Obč. Zákonníka v znení neskor. predpisov, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.

11.8.4 Porušenie povinnosti výrobcu alebo predávajúceho,  ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa § 626, odseku 3. Obč. zákonníka nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.

11.8.5 Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre kupujúceho priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy s kupujúcim súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.

 

12. VŠEOBECNÁ BEZPEČNOSŤ VÝROBKOV 

12.1 Jednotné kontaktné miesto umožňujúce priamu komunikáciu elektronickými prostriedkami s orgánmi dohľadu:

Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava, info@soi.sk

Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, Trnavská cesta 52, 826 45 Bratislava, uvzsr@uvzsr.sk

12.2 Predávajúci uvádza, že kontaktné miesto na komunikáciu kupujúcich s ním, v súvislosti s problémami s bezpečnosťou výrobkov je telefónne číslo predávajúceho a e-mail predávajúceho. Kontakty sú uvedené v čl. 1 týchto VOP.

12.3 Predávajúci prehlasuje, že sa zaväzuje, že ponúkané sú len výrobky, ktoré sú v súlade s nariadením EP a Rady č. (EÚ) 2023/988, z 10. mája 2023 o všeobecnej bezpečnosti výrobkov, ktorým sa mení nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 1025/2012 a smernica Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2020/1828 a zrušuje smernica Európskeho parlamentu a Rady 2001/95/ES a smernica Rady 87/357/EHS“

12.4 V prípade, ak na základe zistenia orgánu dohľadu, resp. predávajúceho si kupujúci kúpil nebezpečný  výrobok, môže ho vrátiť predávajúcemu. Kupujúcemu bude vrátená plná suma.

 

13. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

13.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

13.2 V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

13.3 Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.

13.4 Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia nasledujúcich zákonov a nariadení: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane kupujúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákon č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník (v znení platných noviel), Zákon č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. (v znení platných noviel).

13.5 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

 

V Turzovke, dňa 10.05.2025

 

 

Produkt pridaný do zoznamu želaní